onsdag 11 juni 2014

Omflyttning av syrum

Jag lovade ju sist att jag skulle lägga upp lite bilder från mitt omflyttade syrum. Kan tyckas att det inte är så länge sen jag omorganiserade i julas när jag fått hem min nya maskin men jag blev aldrig riktigt nöjd då. Eftersom jag haft syrummet utspritt i två rum så blev det en väldans massa springande från det ena rummet till det andra (främst eftersom jag har teflonminne o aldrig kommer ihåg att ta med mig det jag ska :). Nu hade jag till slut tröttnat på detta o bestämde mig för att flytta ihop syrummet i ett rum istället. Problemet var bara att för att få plats med detta var jag mer eller mindre tvungen att flytta om i hela huset vilket min sambo med skräckslagna ögon bestämt konstaterade att han inte ville vara del av :). Så sagt o gjort, jag bokade min underbara föräldrar en lördag o fick hjälp med att flytta de tunga möblerna samt hyllorna. Resten fixade jag själv. När min sambo kom hemsmygande på kvällen o undrade om huset stod kvar så kunde han snabbt konstatera att det faktiskt blev bättre än innan. Men han var tvungen att gruffa lite om att jag hade flyttat på hans saker också fast jag hade lovat att inte göra detta :)!
Om du vill se hur det såg ut tidigare så finns bilder här.
Hur blev det då till slut? Jo så här:

Borden med symaskinerna på, bytte bord till overlock och
coverlock då det tidigare var lite klent. Det försökte
promenera iväg ibland när jag sydde ;).


Lite förvaringsutrymmen, klippbordet står framför när
det inte används.

Så här...;)
Jag känner mig väldigt nöjd med hur det blev. Det blev mycket luftigare och bättre överblick än tidigare o nu har jag allt på samma ställe = behöver inte springa omkring o leta :). Har dock inte hunnit provsytt någon ännu då jag blev däckad av en förkylning för några dagar sedan o inte haft så mkt ork.
Men förhoppningsvis blir jag lite piggare snart så jag kan börja knåpa på en klänning till midsommar!
Hur har ni det i era syrum? Är ni nöjda eller är det dags för en liten makeover?
Ha det så bra!!

4 kommentarer:

  1. Vilken skillnad det blev och så mycket bättre tycker jag att det ser ut ditt fina syrum.
    Mer praktiskt och ser lätt ut att förflytta sig mellan maskiner och annat
    Tänk vad roligt det är att sätta sig när man har gjort iordning så fint
    Hoppas att du mår bättre nu så det blir något fint tillverkat till midsommar
    Vill önska dig en härlig sådan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket Lisa! Ja, det blev väldigt mkt bättre än tidigare, känns jätteskönt att ha allt på ett ställe. O eftersom jag numer befinner mig i ena halvan av vardagsrummet så är jag tvingad att hålla lite bättre ordning än jag brukar :). Har tyvärr inte haft någon ork att sy mågot så jag får ta min röda prickiga klänning på midsommar, känns helt ok! Men jag har planerat ihop en hel extra sommarplan av tygerna jag fick hem i förra veckan så just nu går tvättmaskinen för fullt för att förtvätta tyger :).
      Ha en riktigt bra midsommar du också o hoppas du får semester o lite vila snart!

      Radera
  2. så välorganiserat det ser ut, där får du ro o inspo att jobba!! ska bli kul att se vad du hittar på kram Troll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Troll!! Ja, jag hoppas få mycket gjort nu under min semester. Har massor med idéer som trängs i huvudet så nånting borde komma ut till slut :).

      Radera