fredag 27 juni 2014

Höstplanen färdig

Känns tyvärr inte alltför avlägset att planera för höstswappen nu i det här vädret... Haft semester sista vecka o det högsta temperaturen är nog 17 grader! Inte för att jag gillar när det är supervarmt men det vore skönt att slippa frysa när man åker till stallet på morgonen. Men, men det kan väl bara bli bättre framöver o jag har i alla fall fått en hel del tid i syrummet utan att ha dåligt samvete :).
Hur var det då med höstplanen? Så här den den i alla fall ut:

Jag har funderat mycket fram o tillbaka vad jag skulle sy. Till slut bestämde jag mig för att inrikta mig på rena baskläder eftersom det är sånt som saknas i min garderob.
Jeansen är de jag sydde i våras, ska bara justera mönstret lite så tror jag att de kommer att bli jättebra, har använt de andra jättemycket även om de inte sitter helt perfekt.
Den övre tröjan har jag sytt flera gånger både med lång och kort ärm samt som klänning, gillar det skarpt!
Den nedre tröjan har jag sytt som kortärmad, måste justera den en del dock innan jag syr igen.
Jackan/trenchcoaten har jag inte sytt ännu, ska bli jätteroligt att prova! Är i stort behov av en ny höstjacka så jag hoppas att jag får ihop den.
Carmine jackan och Moneta kjolen har jag inte heller sytt tidigare (men jag håller på med Carmine just nu ;) så de ska bli roliga o e hur de blir.
Vissa av tygerna finns redan hemma men vissa behöver jag köpa till. Ha rupptäckt att jag är urdålig på att köpa på mig bastyger utan jag fastnar alltid för de där snygga, ofta mönstrade tygerna o sen har jag inga basplagg alls till slut... Måste bli lite ändring på det från och med nu!
Hur går det för er, har ni någon plan inför höstens sömnad eller syr ni det ni känner för just nu?
Hoppas i alla fall att ni får lite sytid under semestern o inte bara har en massa måsten att göra!
Ha en skön kväll!!

1 kommentar:

  1. Fin plan! Den där trenchcoaten verkar spännande. Ska bli kul att se den klar sedan. Jag är likadan, köper nästan bara roliga tyger och inget matchar sedan. Min plan för hösten blir väldigt liten pga flytt, men de plagg jag ska sy får också bli i basfärger.

    SvaraRadera