söndag 13 april 2014

BH kurs o Sommarplan

Tänk vad tiden flyger fram för det mesta :). Det är redan 3 veckor sedan jag var iväg på BH-sykurs o inte ett endaste inlägg har jag lyckats få till om det! Så då är det väl bäst att jag gör det då ;).
Det var verkligen en toppenhelg, 11 syintresserade tjejer som alla gjorde sitt bästa för att få ihop en BH innan kursen var slut. O alla lyckades!! Det var en stor blandning på kunskap bland deltagarn! Allt ifrån att sy ihop sin första BH till att vara rena proffsen på detta. O jag tror alla hade lika roligt!
Lisa var verkligen toppen som kursledare o hade ett oändligt tålamod med alla frågor o funderingar.
Själv fick jag suverän hjälp att få ihop ett passande mönster till en bh, så nu har jag ääääääääntligen en som sitter riktigt bra o skönt! Om du vill se en bild så finns den på Lisas hemsida, tänker dock inte avslöja vem som är jag. Men det ser ni nog ändå ;). Jag fick dessutom träffa Malin från Mulliga M, som var med som kursledare på lördagen, jätteroligt! Stort tack till er båda för massor av bra hjälp, tips o råd!!
Jag har redan planerat att jag ska åka nästa vår igen o jag har lyckats övertala minst en av mina sykompisar att följa med :). Så om du vill lära dig allt om underklädessömnad, träffa massor av härliga människor o bo på ett trevligt ställe så rekommenderar jag verkligen Lisas kurser!

Vad har jag pysslat med mer då? Jo jag har faktiskt fått ihop min sommarplan. Trodde inte riktigt det eftersom vårplanen bara blev en tummetott med enbart jeansen som blev färdiga. Men sen insåg jag att eftersom jag har en inplanerad veckas semester nu efter påsk o en förskräckligt massa lediga dagar framöver under våren så kanske jag till o med skulle hinna få ihop lite sommarkläder!
Så, sagt o gjort jag parkerade framför datorn förra helgen o fick ihop den här planen:

Alla tyger o mönster fanns hemma i samlingarna så inget nytt har införskaffats till detta. Jag började med mönstren redan förra helgen så nu har jag alla byxorna utklippta och de vita linnebyxorna är nästan färdiga! Så baske mig om jag inte skulle lyckas få ihop större delen av planen i alla fall :).
Jag har dessutom klippt ut o broderat till en ny BH, väntar bara på lite sybehör till den så ska den också få bli färdig. Här är en liten sneak peak



Vi får väl se om jag lyckas få ihop den till slut ;). 
Nehej, nu är det väl dags att krypa ner i sängen om jag ska orka upp i morgon bitti. Men, men har bara tre och en halv dags arbete kvar så är jag ledig i TIO dagar sen!! En riktigt symester ska jag ha med bara sömnad hela dagen lång :). 





2 kommentarer:

  1. BH-kursen är helt suverän. Jag tror bestämt att det snart bli fullt på Lisas kursen, för jag vill inte gärna släppa ifrån mig min plats på höstkursen. Har varit där 2 år i rad och planerar redan nu att åka i höst igen. ;-)

    Din sommarplan är fantastisk fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mkt! Ja, Lisas kurser kommer nog att vara knökfulla snart eftersom de är så himla bra!! Får se till att vara snabb nästa gång så jag får en plats igen :).

      Radera