söndag 23 februari 2014

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Jag hade stora planer under julledigheten om vad jag skulle hinna med nu i vinter.... Det blev lite "som vanligt", jag hann inte alls det jG hade tänkt mig :). Eller rättare sagt det var nog orken som inte riktigt räckte till. Så som ni ser har jag tagit bort Sew for a change gadgeten härintill då jag hoppade av utmaningen. Det känns inte rätt att vara med när man inte är med som deltagare överhuvudtaget. Jag önskar verkligen alla stort lycka till med alla utmaningar och hoppas kunna vara med om det kommer tillbaka nästa år!
När det gäller min vårplan så kommer den troligen också att bli lite reducerad men jag har bestämt mig för att försöka så gott jag kan o inte hoppa av där eftersom jag tycker att det är så himla roligt!! Ska försöka lägga manken till närmaste veckorna, jag har mönstret färdigt till jeansen o de andra plaggen har jag ju sytt förut så det borde funka :).
Jag har dock pysslat lite med symaskinerna sista tiden. Jag har försökt att börja lära mig lite om brodyrmaskinen. Har gjort ett par små försök till broderier o verkligen börjat insett hur svårt det är att få ihop allt med tyg, mellanlägg, trådspänning osv. Men det är otroligt roligt o jag tror att jag kommer att tillbringa en hel del framför den maskinen framöver. Här är några av mina försök: 
Det här är ett broderi som finns i maskinen, mellanlägg både framför o bakom.
 
Detta broderi är köpt från Urban threads, tyvärr så upptäckte jag efteråt att jag valt fel format vilket troligen bidrog till att det ej blev så jättebra utbroderat. Har lärt mig till nästa gång i alla fall :). Underlägg enbart på baksidan.
 

Det här broderiet skapade jag själv i maskinen, fick en beställning av en jobbarkompis :). Det ser jättebra ut så länge det satt kvar i ramen men tyvärr såg det ut så här när jag tog loss det:
 
Det visade sig att jag hade dragit tyget snett i bågen, får verkligen träna på detta!
Nu är jag jättesugen på att skaffa ett stygnsättningsprogram så jag kan göra ännu fler egna kombinationer, det är verkligen beroendeframkallande det här ;). Men, men det får väl bli när plånboken blivit lite tjockare igen, först måste jag fixa mer underlägg, mer tråd, mer....:D

Ha en bra kväll därute!

4 kommentarer:

  1. Hej Nina
    kämpigt när man inte känner att man hinner med.
    åh vad roligt att du kommer igång med brodyrmaskinen, roligt att se dina alster.. det är en utmaning, men en avkopplande och rolig utmaning..
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns jättekul att komma igång! Önskar bara att dygnet hade lite fler timmar så jag hinner med det jag vill :)

      Radera
  2. Hej Nina! Ge inte upp :-). Du är så himla duktig!!!!!!!!!!! Med vänlig hälsning Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen fara, jag är alldeles för envis för att ge upp :). Tack så mycket för din kommentar! Mvh Nina

      Radera