fredag 3 januari 2014

Vårswap

Nu blir det många inlägg på samma dag men så kan det bli ibland :). En av orsakerna är troligen att jag haft semester i snart 2 veckor så jag börjar bli rätt utvilad nu. Det andra är att jag äntligen insett att det faktiskt går alldeles utmärkt att blogga från mobilen! Hmm ja, ja jag vet att jag är lite efter ibland ;) Men det här inlägget skriver jag i bilen på väg till Nyköping (inte jag som kör;) för lite shopping på rean.
Nog om det nu, det jag tänkte skriva om var planen för vårswapen.

Jag gjorde en bild till fb gruppen men jag tänkte beskriva planen lite närmare här.
Jag valde denna gång att bara planera för 5 plagg eftersom jag inte har hunnit färdigt de andra gångerna.


Min plan är att börja med jeansen, främst eftersom de har varit med i båda planerna förut utan att bli sydda:D. Jag har dock ändrat mönster då jag insett att jag passar bättre i raka jeans än i bootcut modell.

Tröjan är samma modell som jag sytt tidigare, trivs väldigt bra i den.

Kjolen är samma modell som i nyårs kläderna,  jerseykavajen har jag inte sytt tidigare men velat prova modellen sen jag såg den.

Kavajen är samma som i höstplanen men nu tänkte jag göra en ny muslin för att få bättre passform.  Har även köpt en ny kurs på Craftsy som visar hur man syr och anpassar det här mönstret.

Så det var planen för våren.  Hoppas verkligen få tid att sy så mycket jag orkar o vill men det får väl tiden utvisa:).

Ha en bra dag o en trevlig trettonhelg!


4 kommentarer:

  1. Spännande! Tror det kommer bli väldigt fint.

    SvaraRadera
  2. Du har fått ihop en fin plan. Det ska bli skoj att se resultatet senare. Själv återanvänder jag vinterplanen till en vårplan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag gjort i alla mina planer hittills 😉. Skönt att kunna göra det när tiden o orken inte räcker till riktigt!

      Radera
  3. Tack så mycket! Jag hoppas att jag får ihop hela planen den här gången eftersom jag ej nått hela vägen fram förut😊.

    SvaraRadera