onsdag 15 januari 2014

Miljöutmaning

Jag har valt att gå med i en utmaning som två tjejer har startat i syfte att tänka så miljövänligt som möjligt när det gäller inköp av kläder, skor och tyger.  Utmaningen startar i februari och håller på under hela året och heter Sew for a change. Vill du ha mer information kan du surfa in på:
http://ohmygreendarling.blogspot.se/p/sew-for-change.html (information på svenska)

Ska bli jätteroligt att få en öveblick över hur mycket kläder och tyger man egentligen köper. För min del är nog inte kläd inköpen så stora, däremot inköpen av tyger...
Tur att jag hann få hem mina tyger från Italienska modetyger innan utmaningen drog igång. Tyger som redan finns hemma räknas nämligen inte :). Skämt å sido så tror jag att jag kan klara en stor del av mitt klädbehov på de tyger jag redan har hemma så förhoppningsvis ska jag få det att gå ihop under året. Hmm, undrar om mitt besök på  Symässan om några veckor ligger i farozonen, men jag borde ju klara av att gå dit utan att handla upp alla tyger dom finns ;). 
Ha en bra kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar