söndag 27 januari 2013

Vogue 8831 (och 8836)


Detta är min senaste skapelse som fått se dagens ljusJ.

 

Mönster: Vogue 8831, modell B.

Tyg: En viscosejersey från MG-tyger som legat till sig i tyggarderoben ett tag.

Beskrivning: Figurnära top med dubbel draperad krage, princesssömmar och coversömmar i nederkant och ärmslut.

Omdöme: Jag är väldigt förtjust i den här tröjan, både mönstret och tygvalet blev precis som jag tänkt mig och det är ju inte alltid jag lyckas med det…;). Kommer troligen att sy fler tröjor av detta mönster då det finns flera ärmlängder för både sommar o vinter.

Positivt: Att det kommer fler och fler mönster med olika kupstorlekar så man slipper göra det själv…;). På detta mönster behövde jag faktiskt inte ändra ett endaste dugg vilket för mig är ganska ovanligt.

Negativt: Med just detta mönster kan jag nog inte hitta något, lätt att sy och bra beskrivningar.

På bilden har jag även ett par nysydda byxor, Vogue 8836, modell B. Har tyvärr ingen bättre bild på byxorna, troligen för att de inte passar så bra…;). Trots att jag ändrade mönstret en hel del och även sydde en ”muslin” först så blev de ändå för stora. Tror att jag har lite svårt att bedöma min nya storlek, inte riktigt van ännuJ. Jag ska prova att göra om mönstret ytterligare en gång så får vi se om jag kan få dem att passa bättre för jag tycker verkligen om modellen.

4 kommentarer:

  1. Vilken snygg tröja ser ut att vara en användbar modell som kan varieras i olika utförande och som är användbar både till vardag och fest.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mkt! Ja, jag tror att det är en väldigt användbar modell på tröja o den är dessutom väldigt skön att ha på sig!

      Radera
  2. Ser riktigt snygg och skön ut.

    SvaraRadera