onsdag 28 november 2012

Lite Julpyssel

Eftersom jag har en veckas semester passar jag på att sy lite inför jul. Har varit och köpt tyg till nya gardiner till vardagsrummet samt till sovrummet som jag tänkte hinna färdigt denna vecka. Men så fick jag lite inspiration till att göra en ny lampskärm till lilla lampan i hallen så då fick den komma emellan...;).
Skärmen är sydd av tyget "Ditte" från IKEA och spetsen och satinbandet är från Panduro. Total kostnad ca 40:-, lite skillnad mot affärernas 150-200:- för en lampskärm...



















Jag blev rätt så nöjd med den, ska bara göra ovankanten lite annorlunda om jag gör någon mer skärm, blev lite trix för att få det snyggt som det är nu. Som dekor sydde jag en av dekorsömmarna från symaskinens utbud, blev i alla fall lite "juligare"...;).
Närbild på dekorsömmen
















Nehej, nu är det dags att börja sätta upp julstjärnorna i uterummet, får i alla fall lite julstämning eftersom snön faller stadigt utanför fönstret. Om det blir som de lovat så lär den väl ligga kvar i alla fall över 1:a advent eftersom det ska bli -12 c i helgen. Så hoppas ni alla får en riktigt trevlig advent!
Ha're!!

































2 kommentarer:

  1. Hi Flora... I found you from the comment you left on my blog and thought I'd drop in for a visit and say "Hello". I love the lamp shade you made... looks great :)

    SvaraRadera