tisdag 14 augusti 2012

Tack pappa!

Tillbehör till Olfa rullkniv
Min förtvivlan var stor häromdagen då jag upptäckte att min "latmanspinne" hade gått sönder! Efter ett frenetiskt sökande på nätet fick jag inse att Olfa troligen inte tillverkar dessa längre... Hur skulle jag nu kunna skära ut mina tyger utan att behöva mäta först...:(











Som tur är så har jag en helt underbar pappa som är väldigt händig och finurlig så jag tågade ner med min trasiga pinne o la huvudet på sned o blinkade lite...;) I morse var jag o hämtade denna istället:


Helt i metall o kommer troligen att hålla min livstid ut (eller i alla fall rullknivens;). Han har t.o.m lagt till markeringarna som var på originalpinnen, ena sida i cm och den andra i Inch så nu är det bara att köra på igen! TACK så jätte, jätte mycket pappa, du är bäst!!


Eftersom jag av naturen är en mkt lat människa började jag klura på om det inte skulle gå att göra något liknande till mönstersporren för att slippa mäta så nogrannt när man använder köpemönster och vill markera sömnadslinjen. Sagt o gjort, denna gång tjatade jag lite på sambon som hjälpte mig att borra hål i sporren o det fungerade faktiskt precis som jag hoppades:)



 Det är lite svårt att se på bilden men i verkligheten så syns markeringen mkt bra så nu behöver jag inte längre tveka om jag ska göra en sömnadslinje bara för att det tar så mkt mer tid... Hmm ja, jag vet att jag är lat...;) Som ni ser på nästa bild så är den faktiskt väldigt exakt.



Så nu har jag inte en enda ursäkt till att låta bli att komma igång med att sy igen, fast ett nytt klippbord skulle ju inte vara helt fel. Hmm...
 -Paaappaaa....;)
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar