fredag 27 augusti 2010

Lite sytt

Hinner inte med att sy så mycket just nu, har jobbat över en hel del sista veckan. Men sydde lite för ett par veckor sedan som jag inte bloggat om ännu så jag tänkte lägga upp det nu.
Här är en enkel linnekjol som jag sydde av resterna från linneklänningen.
Mönster: Ottobre 2/2010
Tyg: Resterna av linnetyget från Tyghuset i Eskilstuna.
Blev en mkt skön kjol som jag redan använt en hel del på jobbet (Syns på bilden att jag haft den idag, är rätt skrynklig...;). Rolig och enkel att sy och mycket praktisk med fickorna på sidorna.





Sen sydde jag även en liten väska. Tyget är väl egentligen ett barntyg men jag blev väldigt förtjust i det när jag såg det o kunde inte låta bli att köpa. Helt underbar kvalitet att sy i. Så det blev till sist en väska att bli glad av när man är på dåligt humör...:)
Mönster: www.ottobredesign.com finns att ladda ner gratis där.
Tyg: Båda tygerna samt velourbandet kommer från www.tygpyssling.se Som sagt en helt underbar kvalité på tyget och mycket snabb och bra leverans.
.




Nu flyttar vi hästarna i helgen o sen får vi se om det blir lite tid över till att sätta saxen i de nya tygerna som ligger och väntar. Får hoppas på det bästa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar