onsdag 14 juli 2010

Nya maskinen fått jobba lite

Nu har Imagine fått bekänna lite färg...;). Ville så gärna sy något för att testa den ordentligt så jag letade fram lite viskosjersy ur gömmorna och komponerade ihop ett Ottobre mönster jag sett tidigare. Vet inte om resultatet blev fullständigt lyckat men som hemmaklänning duger den väl kanske. Den blev i alla fall otroligt skön att ha på sig så jag kommer nog att använda den en del i sommar (I alla fall om den här värmen håller i sig...)



Tyg: Det rosa är en viskosjersy från Jonic textil och det lila är ett microtyg från MG-tyger.
Mönster: Grundmönster är från Ottobre 2/2010, mönsternr 11. Men jag har ändrat lite, bla ärmen, uringningen och lite på längden.
Var ju tvungen att prova wave sömmen lite, vanlig på fållen och rullfållstypen på ärmfållarna. Blev ganska bra, men jag tror att jag skulle behöva en lite kraftigare tråd, kanske får prova någon typ av dekortråd nästa gång.
Tänkte att Cover Pron skulle få jobba lite också så jag satte på sömnadsguiden. Efter lite pyssel lyckades jag få dit den men jag fick lägga en pappskiva under för att den inte skulle vara så ojämn, vet inte om jag gjort något fel. Den fungerade i alla fall mkt bra att sy med och coversömmarna blev jättefina, mycket finare än när jag provat tidigare! Så nu är det bara bandkantaren som ska provas också, får se om jag hinner det i helgen.


Nehej, nu ska jag ta och krypa ner i sängen, ny arbetsdag i morgon. Ska bara se om jag kan få ur vattnet i mitt öra som jag lyckades skaffa mig när jag var o badade ikväll. Blir ju svårt att sova när det kluckar...;)
God Natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar