måndag 21 juni 2010

På väg...

Nu är den på väg min nya lilla maskin...:). Har velat fram och tillbaka länge nu om jag ska beställa en ny overlock eller inte. Men när jag för femtielfte gången fick sitta och kämpa i över en timme för att få sömmen någorlunda användbar så kände jag att nu får det vara nog! Nu när jag har så lite tid att lägga på sömnaden så vill jag inte slösa den på att hålla på en en krånglig maskin som inte ens syr bra när den är ok... Så nu är min nya lilla skönhet på väg... ända från England...:).
Det bidde en sån här:

En BabyLock Imagine Wave (bilden är hämtad från http://www.sewingmachines.co.uk/babylock_over.htm där maskinen är köpt).
Har längtat efter en sån här maskin sen jag såg den första gången men alltid tyckt att den var för dyr. Nu hittade jag den för halva priset i England mot i Sverige så då var valet inte så svårt! Så i går fick jag ett mail att den var skickad så nu går jag och väntar på att den ska dyka upp. Har jag riktigt tur så kanske den kommer innan midsommar så jag har något roligt att göra under helgen...;).
Annars är det som sagt svårt att få till sytimmarna nu när jag börjat jobba heltid. Förra veckan var jag dessutom så trött så det endag jag gjorde var att släpa mig hem och ner i sängen... Men denna vecka verkar bli lite lugnare så förhoppningsvis kan jag göra färdigt linneklänningen till helgen. Har börjat lite smått och kom så långt som till kragen igår. Där körde jag tyvärr fast lite (vet onte om jag var för trött) så jag tänkte försöka fortsätta idag och se om det går bättre.
Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar