tisdag 8 juni 2010

Äntligen har jag fått lite tid vid symaskinen! Passade då på att använda lite av tygerna som ligger och väntar i linneskåpet. Denna kjol har jag haft i huvudet sedan förra sommaren men inte kommit till skott med förrän nu.
Mönster: Ottobre 5/2007.
Tyg: Yttertyget är köpt på Jonic textil och fodertyget är köpt på Tygvaruhuset i Eskilstuna(innan de gick i konkurs).
Hela kjolen


















Närbild dragkedja bak













Närbild linning fram







Passade faktiskt riktigt bra och känns som om den kommer att bli skön att använda i sommar på jobbet. Tyget är väl egentligen ett barntyg men jag gillade både mönstret och färgen och så länge som jag har en neutral överdel så tror jag att den kommer att fungera.


Tröjan nedan sydde jag för ett tag sen och den har blivit en stor favorit. Mkt lättsydd och sval och skön att ha på sig nu när det är varmt.

Mönster: Burda 7/2009.

Tyg: Tyghuset i Eskilstuna (efterföljare till Tygvaruhuset...;).



Närbild baksida och urringning




Sydde även dessa byxor till. Ber om ursäkt för kvalitén på kortet, byxorna är ej strukna och hänger mkt konstigt... de är inte alls så sneda och konstiga som de ser ut på bilden. Får försöka ta ett nytt kort där jag har dem på mig!

Mönster: Ottobre 2/2006, något modifierat.

Tyg: Tyghuset i Eskilstuna (ett riktigt fynd, nedsatt till 30:-/m!!)




















Projektet som är på gång nu är Jeansklänningen i senaste nummret av Burda. Tänkte sy den i det gråblå linnetyget jag köpte för ett tag sen. Har ägnat em och kvällen med att rita av mönstret och klippa ut tyget, så i morgon kväll blir det till att stryka på mellanlägg och sätta igång att sy! Hoppas jag hinner färdigt den innan jag börjar jobba nästa måndag för sen blir det inte så mycket tid över...

Sov gott!!




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar