fredag 28 maj 2010

Väskan

Nu har jag varit flitig och sytt hela dagen så väskan är färdig! Blev lite tid över så då sydde jag ett par nya spishanddukar också, hon ha önskat sig det tidigare.

Blev ganska nöjde med väskan, missade lite när jag sydde i passpoalen men i övrigt så blev det ok (när jag väl lyckades sy på rätt sida av passpoalen, första gången så sydde jag på fel sida så den lossnade på en gång igen... snacka om att vara totalt blåst emellanåt!!). Fäste Vliselin vadd (H 630) på insidan av allt yttertyg. Tyckte att väskan blev lite stadigare så. I övrigt så tycker jag att mönstret är lite tokigt eftersom locket är gjort så att det ska räcka till om väskan blir helt fylld så gå det ner nedanför väskan ca 10 cm när den är tom.Kom inte ihåg det här sen jag sydde mönstret förra gången så jag missade tyvärr detta. Om mamma vill ha det ändrat så får jag försöka korta upp den lite om det går.





Istället för att bara sy ett kryss när jag fäste axelremmen så gjorde jag ett litet broderi . Fungerade skapligt fast tyget var tjockt. Gillar min Accufeed skarpt...;)









Insidan av väskan, en ficka för mobilen på ena sidan och två små fickor på motsatta sida. Nu återstår bara att slå in den i ett paket och göra ett fint kort till, får fixa med det i morgon.








Spishanddukarna. Enkla och lättsydda men mkt praktiska. Hoppas de passar till mammas ugn nu, sist så blev de lite för långa.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar