onsdag 26 maj 2010

Skrapar o skrapar o skrapar...;)

Ja, idag har jag gjort mig förtjänt av maten...;) Har skrapat färdigt hela halldörren så nu är det bara att spackla, slipa av den o sen är den klar att måla. Pappa var o hjälpte mig en stund på em, tack så mkt!! Har även börjar fundera lite kring inredningen i hallen. Från början var det meningen att vi skulle måla väggarna med en dov lindblomsgrön färg. Problemet är bara att vi har nästan samma färg i köket så det känns lite tråkigt. Så nu funderar jag på om jag inte ska försöka spara lite av nästa lön o i stället hitta en bra tapet. Problemet blir väl bara när J o jag ska komma överens om vilken vi ska ha... vi brukar ju inte ha riktigt samma smak så det slutar säkert med att vi målar i alla fall...;). OM jag fick bestämma själv så skulle det bli den här tapeten (Boråstapeter Moment VII 9045)...
Vet inte varför men jag bara älskar den... o det gör INTE J...;). Men men vi får väl traska omkring i tapetbutiker tills han inte orkar längre, då kanske han säger ja till vad som helst...;). Nej skämt å sido den ska ju sitta uppe ett tag så det vore ju bra om vi tyckte om den båda två. Men just nu vet jag inte riktigt vad som skulle passa bäst, så det kräver en hel del funderingar.
Har iaf bestämt mig för att måla byråarna som står i hallen i en alldeles underbar silverfärg som pappa hade hemma. Kommer att passa utmärkt till tapetresterna som jag fick av dem att sätta på framsidan av lådorna. Nu fattas det bara att leta fram några knoppar som passar bra till... Väldigt roliga projekt att ta tag i nästa vecka!
Nehej, nu är det bäst att krypa ner i sängen, bär iväg tidigt i morgon bitti till Panduro Eskilstuna för att hitta ett bra tyg till mammas väska, måste sy den på fredag så den blir färdig tills på söndag. Blir nog ett besök på Tyghuset också... kan inte låta bli när jag ändå åker in till stan...;).
Sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar