tisdag 25 maj 2010

Lite av varje...

Ja, ja, vad säger man, inte är jag väl här så ofta o skriver precis...;) Älskar att läsa andras bloggar o beundrar dem alltid för att de har tid och ork att skriva i stort sett varje dag! Jag önskar verkligen att jag tillhörde den skaran, om inte annat för att det är väldigt roligt att läsa sina egna gamla inlägg. Men det är nog ingen idé att lova att börja vara här varje dag för det kommer jag nog ändå inte att hålla, inte nu när jag kommer att börja jobba heltid om två o en halv vecka! Känns lite konstigt att göra det nu när jag har haft hur mkt tid som helst för bara mig själv sista halvåret med enbart nattjobb, men man vänjer sig väl så småningom...:) Det är i alla fall helt underbart att ha fått precis det jobb jag alltid velat ha... ibland har man visst tur som en tokig, inte sant? Jag kommer att sakna mina gamla arbetskamrater väldigt mycket men samtidigt ska det bli så otroligt roligt att börja med något nytt. Tänk, ett helt eget distrikt att ta hand om o försöka få till så bra som möjligt... Inte annat än att man känner lite bävan i hjärtat o i knäna inför första dagen! Men det löser sig nog!!

Även om jag har semester för tillfället så är det totalt stiltje på syfronten. Detta eftersom vi (Äntligen!! som en viss herr Fylking skulle sagt;) håller på o renoverar för fullt i hallen o på lilla toaletten. Man kan lugnt beskriva det som ett tillfäligt kaos här hemma...;). Så istället för sömnad ägnar jag mig just nu åt detta:

Från början...















Efter 2 dagars intensivt skrapande såg den istället ut så här...;)

Tänk att allt kan bli så mkt finare när 4 lager gammal färg försvinner! Eller rättare sagt när man anar hur fint det kommer att bli med lite ny färg på...;). O vilken kvalitet på virket de hade förr, lite skillnad mot det man får tag på idag... Känns mkt roligt att kunna spara så mkt som möjligt av det gamla även om allt inte går att rädda.
Vi lyckades tom få ner listerna runt toadörren i helt skick så även dessa fick en skönhetsbehandling


Som ni säkert förstår så är dessa mina bästa vänner just nu (förutom pappa som lovat att komma förbi i morgon em o hjälpa mig med lite skrapning!!)

















Nehepp, nu ska jag sluta trötta ut alla med en massa tråkiga före o efter bilder, men man blir allt lite nördig när det handlar om ens eget lilla hus!...;) Jag lovar att lägga upp några bilder när när det hela är färdigt istället. Förhoppningsvis på den här sidan nyår...;). Men, men, jag har ju två o en halv veckas semester kvar ännu så symaskinen ska väl få jobba lite den också. Har bl.a. planerat att sy en väska till mamma till mors dag, hon önskade sig en för ett tag sen o jag har inte hunnit göra den ännu. Så vad passar bättre än att knåpa ihop den tills på söndag... det är hon verkligen värd min lilla mamma!!!
Natti Natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar