onsdag 10 februari 2010

Ny blus...

Har bara sytt litegrann under månaden som gått, bla ett par byxor till mamma som hon fick när hon fyllde. Tyvärr har jag inte hunnit tagit något kort ännu då de måste läggas upp en bit men det kommer så småningom.
Har däremot sytt klart en omlottblus till mig själv som jag blev ganska nöjd med. Den är dock lite svår att få att sitt snyggt på men det är väl en träningssak...;).






















Mönster: Ottobre 2/2006

Tyg: Gammelrosa poplin från tyg.se. Knappar från tyghuset i Eskilstuna. Mkt mjukt och skönt tyg.

Omdöme: Lite klurig att sy på vissa ställen men det beror troligen på att jag inte är så van att sy ännu. Detta är bara min andra blus jag syr o den första var dessutom ärmlös...;). Kommer nog inte att sy någon mer version av denna men man vet aldrig :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar